Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka



Niechciane kredyty przez jeden SMS

(Zam: 07.08.2020 r., godz. 10.04)

  • Przykładowy niebezpieczny SMS
Wyszkowscy policjanci otrzymali zgłoszenie od mieszkanki naszego powiatu, która nieświadomie zainstalowała nielegalną i zawirusowaną aplikację. Tym sposobem hakerzy uzyskali dostęp do jej konta bankowego i zaciągnęli kredyty na ponad 30 tys. zł.

Z relacji kobiety wynikało, że kilka dni temu otrzymała wiadomość SMS o treści: „Twoja paczka już na Ciebie czeka. Pobierz kod, żeby odebrać paczkę.” Na końcu wiadomości znajdował się zawirusowany link. Po kliknięciu aplikacja przestępców zaczęła się ściągać, a telefon zawieszać.
Nie jest to jedyny tego typu przypadek na naszym terenie. Inna mieszkanka również otrzymała podejrzanego SMS-a. Jednak czujność i ostrożność nie zawiodła - kobieta nie użyła podanego linku.
Jak podaje firma InPost, w ostatnich dniach ponownie wystąpiły przypadki podszywania się pod nią w wiadomościach SMS. Link zawarty w treści kierować może do niebezpiecznych zawartości i może spowodować wyłudzenie informacji, pieniędzy lub uszkodzenie urządzenia. InPost NIGDY nie wysyła SMS-ów z informacją o dopłatach, a tym bardziej z linkami zewnętrznymi. Wszelkie informacje na temat rozliczeń pojawiają się wyłącznie w Managerze Paczek lub na fakturze.
Na stronie inpost.pl czytamy: „Ataki phishingowe dotykają bezpośrednio firm z każdej branży. Dotyczy to także branży logistycznej i próby takich ataków były podejmowane wobec wszystkich operatorów kurierskich w Polsce. Jako lider rynku logistycznego mamy bardzo restrykcyjne przepisy ochrony danych osobowych naszych klientów. W żadnym momencie nie doszło do utraty danych osobowych zawartych w naszych bazach. Jednak zdajemy sobie sprawę, że problem istnieje. Głównym źródłem danych używanych do ataków phishingowych są sklepy internetowe i powtarzające się wycieki danych osobowych z tych sklepów. Niestety w bazach danych traconych przez sklepy są widoczne powiązania różnych usług i kont, klienci często używają takich samych numerów telefonów i tych samych haseł do różnych serwisów. Dlatego też może się zdarzyć, że w tych bazach są numery telefonów używane przez klientów InPost. I taka osoba dostanie wprowadzającego w błąd SMS-a. Ściśle współpracujemy z naszymi klientami i partnerami biznesowymi i dzielimy się naszym doświadczeniem jeżeli chodzi o ochronę danych osobowych. Nie mamy jednak wglądu w sposób zabezpieczenia danych na stronach handlowych poszczególnych sklepów. Wielokrotnie publicznie ostrzegaliśmy przed takimi atakami i apelowaliśmy i dokładne sprawdzanie komunikatów otrzymywanych poprzez SMS.”
Więcej informacji znajdziemy na stronie firmy InPost: https://inpost.pl/aktualnosci-uwaga-cyberzagrozenie-0
J.P. 


Komentarze

Bzdury pisze In post
Dodane przez Ulenkag, w dniu 08.08.2020 r., godz. 14.41
To mam mieć kilka numerów telefonów?

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta