Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 04 maja 2024 r., imieniny Floriana, Moniki



Mandaty za spalanie

(Zam: 06.04.2016 r., godz. 13.35)

Strażnicy miejscy mają zwracać uwagę na sposób pozbywania się przez mieszkańców odpadów biodegradowalnych i karać za ich spalanie. Często zdarza się bowiem, że w ten sposób mieszkańcy niszczą zgrabione liście, czy ścięte trawy.



Na problem palenia odpadów radnemu Adamowi Szczerbie zwrócił uwagę jeden z mieszkańców Rybienka Leśnego. O sprawie radny poinformował podczas sesji 31 marca. Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wyszków „Powstające na terenie nieruchomości odpady biodegradowalne powinny być gromadzone oddzielnie i kompostowane we własnym zakresie w sposób niepowodujący uciążliwości dla otoczenia. Odpady te mogą być także przekazywane jednostce wywozowej do obróbki w zakładzie unieszkodliwiania odpadów komunalnych”. Zdaniem A. Szczerby, mieszkaniec podniósł argument zagrożenia dla zdrowia związanego ze spalaniem odpadów. Komendant straży miejskiej Mirosław Wysocki potwierdził, że mieszkaniec Rybienka Leśnego wystosował pismo do gminy dotyczące problemu palenia odpadów.
– Jego podłożem jest konflikt sąsiedzki – podkreślił.
Zadeklarował, że strażnicy będą się przyglądać sprawie i karać mandatami tych, którzy spalają odpady biodegradowalne.
– Problem istnieje od lat, ale było na to ogólne przyzwolenie. Badałem temat, ten pan jest roszczeniowy i ma zatargi z mieszkańcami wokół siebie. W tym roku nie było zgłoszeń dotyczących palenia odpadów i mam nadzieję, że mieszkańcy zachowają czyste powietrze – zaznaczył radny Czesław Lach, wybrany w okręgu obejmującym m.in. Rybienko Leśne.
– Dobrze by było uświadamiać mieszkańców, bo odpady można kompostować albo za darmo oddawać do punktu selektywnej zbiórki odpadów – zaznaczył burmistrz Grzegorz Nowosielski.
– Słyszymy, że ten pan jest nieugodowy – nie powinniśmy tak podchodzić do sprawy, bo skoro są przepisy, to powinniśmy je egzekwować – uznał A. Szczerba.
Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych mieści się w Wyszkowie przy ul. Leśnej 3. Czynny jest od wtorku do soboty w godz. 10.00-18.00. By z niego skorzystać i bezpłatnie oddać odpady, trzeba zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie gminy Wyszków, a także dowód uiszczenia ostatniej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. PSZOK prócz odpadów biodegradowalnych przyjmuje też inne, m.in. zużyte opony, odpady z betonu i gruz betonowy z rozbiórek i remontów, drewno, szkło, tworzywa sztuczne, papier, tekturę tekstylia, urządzenia zawierające freony, farby, baterie i akumulatory, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, metale.
J.P.

Komentarze

Dodane przez AWP, w dniu 06.04.2016 r., godz. 14.52
Gdzieś rano było o tym, że burmistrz wie o nieszczelnych szambach w rejonie AWP i okolicznych łąk gdzie są ujęcia wody dla miast, ale nie mogę odszukać tego ciekawego komentarza. Jeśli to prawda to mamy skandal!
Dodane przez Smacznego ;), w dniu 06.04.2016 r., godz. 15.29
Niestety, komentarze znikają także tutaj.
Ile lat Pan do tego dojrzewał?
Dodane przez 101, w dniu 06.04.2016 r., godz. 15.31
"Strażnicy miejscy mają zwracać uwagę na sposób pozbywania się przez mieszkańców odpadów biodegradowalnych i karać za ich spalanie."
Dodane przez Pies, w dniu 06.04.2016 r., godz. 15.52
Tu nie ma co badać stosunków sąsiedzkich, nie można nikogo piętnować. Sparawę łamania prawa należy traktować zerojedynkowo, bez wnikania w to czy sąsiad sypia z żoną sąsiada, bo to nie jest pana sprawa Wysocki.
Dodane przez ola, w dniu 06.04.2016 r., godz. 16.35
Może zatrudnią w straży specjalistę od kałomoczu, będą sprawdzać kto czym się wypróżnia. Oczywiście bez konkursu, jak to było do tej pory. Pan kierownik na pewno znajdzie kogoś zaufanego, swojaka z PO. Mówiłam już, że nie przepadam za PO? no może nie do końca i w ogóle, ale wyszkowska PO jest wyjątkowo obślizła.
Piesu z bloku zerojedynkowy
Dodane przez Rybles, w dniu 06.04.2016 r., godz. 16.45
1.Ja spalam smieci tak jak 90% mieszkańców Rybienka. robie to tylko wtedy kiedy zagrabie suche koleczki i dymek leci prosto do nieba, nawet go nie widać, i komu ma to przeszkadzać? zdarzają się sytuacje ,że mieszkańcy palą mokre igliwie i dym snuje sie po ziemi- tak nie można robic bo dymi się sasiadom!2. cytuję"Dobrze by było uświadamiać mieszkańców, bo odpady można kompostować albo za darmo oddawać do punktu selektywnej zbiórki odpadów " jak się ma 2000m2 działke , to jedno grabienie to 2-3 furmanki , kazda kosztuje od 70 zeta wgórę a wywiezienie "za darmo" to by było za transport ze 200 zeta , to co miesiac mam placić 200-300 pln za koleczki? a kompostowanie takiej masy na własnej działce zajęło by 1/4 jej powierzchni! 3. Ten pan jest nieugodowy ( nie jestem sąsiadem na którego doniósł- co jest ostatnio modne- może on z PO) ale w necie było zapytanie do mieszkanców Rybienka - czy znacie pana X , jak Go oceniacie, bo w naszej miejscowości pokłócił się z3e wszystkimi sąsiadami i musiał sie wyprowadzić. czy tak będzie i u nas?
Odpier... się łaskawie od mojego podpisu.
Dodane przez 101, w dniu 06.04.2016 r., godz. 16.58
06.04.2016 r., godz. 15.31
Do panów Wysockiego i Lacha
Dodane przez Marek Szulc-Rybienko Leśne, w dniu 06.04.2016 r., godz. 17.19
Jako autor skargi dotyczącej braku odpowiedniej reakcji Strazy Miejskiej na bardzo liczne przypadki spalania biodegradowalnych odpadów w ogniskach muszę odnieść się do kuriozalnych wypowiedzi obu panów.Komendant Straży Miejskiej usiłował podważyć sens skargi zarzucając mi konflikty sąsiedzkie – niech mi pan wytłumaczy jaki jest związek między treścią skargi a tymi niby konfliktami.Pańskim obowiązkiem podstawowym jest znajomość prawa i reagowanie na każde złamanie jego przepisów .Nie ma pan niestety pojęcia o przepisach prawnych i porządkowych , stąd skuteczność pana i pańskiej formacji jest żadna.Pańscy pracodawcy czyli podatnicy nie mają żadnego pożytku z tego ,że was zatrudniają- czas chyba najwyższy aby władze samorządowe rozważyły likwidację tej bezużytecznej formacji.Nie będę panu tłumaczył czym jest konflikt sąsiedzki – zrozumienie tego jak widać przekracza pańskie możliwości. Panie Lach- nie mi pan wytłumaczy co to znaczy ,że jestem „roszczeniowy” bo za Boga nie mogę tego zrozumieć.Jeśli roszczeniem jest walka z bezmyślnym wycinaniem drzew zarówno na działkach prywatnych w Rybienku Leśnym i lesie państwowym ,czy też działanie na rzecz zaprzestania palenia ognisk, bo to jest niezgodne z prawem i odbiera ludziom zdrowie – to tak jestem „roszczeniowy”, choć słowo to zupełnie inne ma znaczenie .Panie Lach muszę pana zmartwić – nie mam zamiaru przestać być „roszczeniowy” w sensie jak wyżej.Myślę, że bardzo mi pomoże w tym zakładana fundacja” Rybienko Leśne” – pan i pańscy sprzymierzeńcy uniemożliwili mi powołanie stowarzyszenia – powstaniu fundacji nie jesteście w stanie zapobiec. DZIĘKUJĘ PANU ADAMOWI SZCZERBIE ZA PODJĘCIE TEMATU – NALEŻY SIĘ PANU DUŻY SZACUNEK ZA GODNE WYPEŁNIANIE MANDATU RADNEGO.
Dodane przez ola, w dniu 06.04.2016 r., godz. 19.14
Może warto w tej niereformowanej straży miejskiej zrobić wiosenne porządki?
Dodane przez Pies, w dniu 06.04.2016 r., godz. 19.48
Szczyt niekompetencji tego pana. Na komendzie też mu nie szło.
Dodane przez norman, w dniu 06.04.2016 r., godz. 20.16
W świadomości wielu czcicieli dziadostwa ,bałaganu i bezprawia pokutuje myslenie rodem z gazety wyborczej ,że nie ten jest wrogiem publicznym ,który truje dymem, niszczy środowisko ,kradnie ,łamie prawo,kombinuje kosztem innych ,uczciwych ludzi -ale ten kto o tym głośno mówi ,nie wstydząc się swoich racji i swojego nazwiska.A więc trzeba wreszcie zacząć nazywać prostaka -prostakiem,złodzieja drewna -złodziejem,oszusta developerskiego oszustem ,truciciela -trucicielem ,bo to tacy właśnie powinni być izolowani od normalnych ludzi .Nie uważa się także za szkodliwe niewywiązywanie sie z obowiązków radnego -Panie Lach ,choć to pan ,jako radny z Rybienka powinien już dawno załatwić ten problem trucia dymem środowiska ,Bezmyślnego wyrębu lasu,-jest więc pan winien ,podobnie jak straż miejska i wydział ochrony srodowiska powstającym problemom i konfliktom z trucicielami ,ktorzy szykanują normalnych ludzi .Pora się wreszcie przestać bać ,albo oddać mandat radnego takim ludziom jak Pan Szczerba.
Dodane przez Kaliope, w dniu 06.04.2016 r., godz. 20.18
Panie komendancie, zrobi sobie pan morfologię. Nie wygląda Pan zdrowo. Żona o Pana dba? Pozdrawiam.
Dodane przez do rybles, w dniu 06.04.2016 r., godz. 20.37
nie ma sie czym chwalić ,że sie emituje trujacy dym ,bo tak robia inne matoły.jak się nie ma pieniędzy na sprzątanie działki to nie udawaj pana na 2000tysiacach metrow tylko rozbij sobie namiot nad Bugiem ,będziesz miał taniej,nie szczuj na innych ,bo sam nie masz odwagi podpisac sie swoim nazwiskiem ,pewnie jesteś jednym z tych bohaterów w kapciach i podartych bialych skarpetach z myszą zamiast mózgu.
Takich prawych mieszkancow Rybienka L. jak pan Marek Szulc. nalezy wspierac i pomagac wspierac
Dodane przez Lidka, w dniu 06.04.2016 r., godz. 20.59
Zastanawia mnie nagonka na pana Szulca,czyzby za to,ze przeciwnym jest bezprawiu. Prawda jest taka,ze czesc mieszkancow przyzwyczajona byla do bezkarnosci,mam na mysli wyrzucanie smieci do lasow,wycinanie drzew na opal czy inna samowola. Najgorsze to jest to,ze czesto nasi wlodarze wiedzieli o tym i sprytnie tuszowali. Chce przypomniec barbarzenska,niszczaca las Natura 2000. na tylach ulicy Kolejowej . Interwencja mieszkancow do wladz nic nie dala. Ostentacyjnie wycinano rozne ladne drzewa, nastepnie ciezki sprzet wykopywal karpy,aby zatrzec slady. Nieustajaca interwencje do Urzedu podobno doprowadzila do ukarania winnych. A czy to zrealizowano nie wiem. Prawo jest takie,ze oprocz kary pienieznej sprawca tego zniszczenia powinien posadzic nowe drzewa.Dlatego popieram pana Szulca w utworzeniu fundacji Rybienko Lesne,gdzie chetnie wielu mieszkancow chcialoby do niej nalezec i przeciwstawic sie bezkarnemu dzialaniu za wiedza i czesto aprobata urzednikow i ich przelozonych,a panowie radni mogliby bardziej zabiegac o poprawe wizerunku Rybienka,upiekszenie go kwiatami i dobrze by bylo zorganizowac sadzenie mlodych drzewek,oby nie powtarzalne piekne Rybienka utrzymac.
Interes społeczny.
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.10
Ze względu na punkt ujęcia wody dla wszystkich mieszkańców Wyszkowa w Natalinie i możliwość odprowadzania poprzez nieszczelne szamba do wód gruntowych nieczystości z ulic prostopadłych do I AWP.Proponuję dokładną kontrolę szamb na posesjach,które nie są zainteresowane budową kanalizacji lub spotkanie z właścicielami samochodów wywożących nieczystości.
Rybles i inni
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.14
NIE MA ŻADNEGO SPALANIA I SMRODZENIA SĄSIADOM !!!!!!!!!!!!!!! ZA HUTĄ JEST DARMOWE,GRATISOWE !!! WYSYPISKO ŚMIECI....BIERZESZ CHŁOPIE NA BIAŁOSTOCKIEJ PRZYCZEPKĘ ZA 30 ZŁOCISZY NA CAŁY DZIEŃ I MOŻESZ SE WOZIĆ NAWET TEŚCIOWĄ NA ZŁOM.
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.16
Ciekawy jestem ile spraw straż miejska załatwia podobny, skandaliczny sposób?
Dodane przez Kaliope, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.22
Wywołano temat samowolnej wycinki drzew na zapleczu ulicy kolejowej. Mam prośbę do oli, żeby sprawdziła od środka, czy sprawa nie została zamieciona pod dywan.
Dodane przez tosia, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.29
znam takie przypadki z Rybienka gdzie to niby miejscowa elita w postaci pana radcy prawnego podpalala stery śmieci przy pomocy benzyny ,inny bywszy prezes co tydzień w soboty,niedziele i wszystkie święta katolickie -bolszewik? -zadymia całą okolicę bohatersko korzystając z nieobecności straży miejskiej.,może teraz wreszcie mandaty zmuszą tą pseudoelitę do opamiętania.
Dodane przez AWP, w dniu 06.04.2016 r., godz. 21.46
Dziurawe szambo to łamanie prawa, a burmistrz zatajający tę wiedzę stoi w nim w konflikcie. Czuję się bezsilna w zderzeniu z urzędniczą materią, ale jaki my mamy pożytek z PiS. Czy to nie Pan Sobczak powinien w tej sprawie pierwszy złożyć zawiadomienie do prokuratury?
Dodane przez anonim, w dniu 06.04.2016 r., godz. 22.02
Wysocki jak wcześniej nie interweniował to teraz jak wraz z żoną radną powiatową należą do elyty, nie będzie się tym bardziej trudził w problemy plebsu. Wywalić bo nie ma szans na poprawę. Dokonać totalnej czystki Straży Miejskiej bo noszą tylko sztandary.
Zdecydowanie popieram
Dodane przez k, w dniu 06.04.2016 r., godz. 22.33
Pan Sobczak idealnie nadaje się do tego typu interwencji. Ma wydeptane ścieżki do prokuratury. Szkoda tylko, że jedynie w swoim i szałajdy interesie, nie społecznym.
Dodane przez zagonić do roboty., w dniu 06.04.2016 r., godz. 22.39
On nie zataja on nie reaguje. Kto go zmusi? Kto jest przewodniczącym rewizyjnej, sądzę, że Wyszyński. Jak zmusić Nowosielskiego do roboty przez te jeszcze dwa i pół roku.
Dodane przez miś, w dniu 06.04.2016 r., godz. 22.50
Co z tego panie Lach, że jest pan ugodowy a może bojaźliwy, niech pan nie bawi się w psychologa tylko przyzna, że to Pan Szulc i pan Szczerba załatwili razem to, co należało do pana obowiązków. Panie komendancie Straży Miejskiej, niech pan nie będzie śmieszny prosząc swoich pracowników o nakładanie mandatów, przecież to wynika z prawa. I trochę więcej szacunku dla inicjatyw społecznych i ludzi którzy je podejmują dla dobra wspólnego. Niech pan nie prowadzi z panem Lachem śledztwa w sprawie uczciwych ludzi, tylko weźmie się za swoje zaniedbane sprawy i obowiązki.
Dodane przez Strażnicy do pracy, w dniu 06.04.2016 r., godz. 22.53
Miały być zlikwidowane pstre reklamy z centrum i co strażnicy miejscy. A co robi taka buda na Pułtuskiej z napisem mini Las Vegas. Ohyda.
Dodane przez 13, w dniu 06.04.2016 r., godz. 23.02
Nie narzekajmy, nasza Straż Miejska wcale nie jest taka zła. Choć sam mam problemy z doprecyzowaniem, co ona właściwie robi, to jednak Pan Wysocki w odróżnieniu od komendanta Policji, nie terroryzuje nas zapowiedziami likwidacji pouczeń na rzecz bezwzględnego karania. Ja się zapytam o temat graffiti poruszony przez Pana Chodkowskiego, co w tej sprawie Policja ma do powiedzenia. Jeśli z takim problemem 250 osobowa komenda w Wyszkowie nie może sobie poradzić, to z czy w ogóle może? Działalność tej placówki nie może opierać się w większości na apelowaniu do mieszkańców, którzy chcą być bezpieczni, aby zapewnili je sobie sami.
Dodane przez Anonim, w dniu 06.04.2016 r., godz. 23.06
Ja nie mam zamiaru dalej tolerować szczylów z ulic przy IAWP w moim kranie.
Dodane przez do rybles, w dniu 06.04.2016 r., godz. 23.46
Tak ,znamy pana Marka jako wyjatkowo uczciwego ,człowieka z charakterem.To nie byle prostak a czlowiek doskonale wyksztalcony.Wychowany na morzu,doskonaly fachowiec,jest chief'em inżynierem na największych tankowcach świata.Takich specjalistów w na świecie jest niewielu.Pracuje w jednej z największych firm armatorskich od wielu lat.Razem z żoną(filolog )działali w opozycyjnej "Solidarności;więc zaangażowanie społeczne nie jest dla niego czymś nowym wtedy też dla dobra wspólnego nie bał się konfliktów z komuną.Wychował dwoje wspaniałych ludzi córka -inżynier biotechnolog ,pracuje za granicą ,syn jest prawnikiem ,specjalistą prawa finansowego i podatkowego.Można powiedzieć jeszcze dużo więcej dobrego ,ale nie w tym rzecz .Trzeba wreszcie nauczyć się szacunku dla ludzi porządnych ,bo takich w Polsce jest i będzie coraz więcej czy się to komuś podoba czy nie .Przyjaciele z opozycji.
Dodane przez Krzysztof Sol, w dniu 07.04.2016 r., godz. 00.23
Jest kilka miejskich problemów, którymi powinna zająć się Straż Miejska, ale tego nie robi. Wyszków w wielu organizacyjnych sprawach nie zdaje egzaminu. W ogóle SM, wydaje się bardzo tajemnicza. Może Pan Mirosław zorganizuje jakieś Dni Otwarte?
wyjaśnienie techniczne
Dodane przez Rybles, w dniu 07.04.2016 r., godz. 08.02
spalanie SUCHYCH kolek, nie smieci w bezwietrzną pogodę daje niewidoczny prawie niebieskawy dymek prosto do nieba. nie zatruwa w żaden sposób sasiadów. wszystkim co pisali do rybles polecam zabronienie palenia w kominkach drewnem a juz w zupelności w piecach węglem, nastepnie gazem i wprowadzqamy obowiazek paneli slonecznych, pomp ziemnych i wiatraków, wtedy nie pójdzie smużka dymka
Dodane przez Anonim, w dniu 07.04.2016 r., godz. 08.20
Niech nie robią nic, tylko jeżdżą. Pełnią funkcję reprezentacyjną.
Dodane przez Sąsiad, w dniu 07.04.2016 r., godz. 08.56
Jak ktoś pali na posesji śmieci, zamiast na straż, niech dzwoni po policję. Najlepiej z włączonym dyktafonem. A po drugie musimy uznać, że nie każde ognisko, to palenie śmieci. Po to się ma własną posesję, żeby korzystać z jej uroków. Czasem kiełbaska w weekend lepiej smakuje z grilla, a czasem z patyka znad ogniska.
Dodane przez Anonim, w dniu 07.04.2016 r., godz. 09.13
Pan Lach (jak i kilku mu podobnych) jest w radzie miejskiej chyba tylko po to, zeby była odpowiednia liczba głosów.Wszyskim i wszystkimi kieruje Abramczyk. dziwi mnie, ze od kilku lat wyborcy popełniają te same błędy
Dodane przez Solidarność, w dniu 07.04.2016 r., godz. 10.57
Abramczyk, ogólnie nie jest zły chłop, ale swoją osobą firmuje wiele złych rozwiązań. Mówią, że dziś jest jedynie właścicielem wydmuszek.
Dodane przez Widz, w dniu 07.04.2016 r., godz. 11.34
Jakaś reforma by się przydała. Oczywiście poprzedzona uczciwymi konsultacjami społecznymi. Referendum za likwidacją, to przesada.
Dodane przez Tik tak, w dniu 07.04.2016 r., godz. 11.36
do anonima diagnoza godna uwagi i zastanowienia.
Dodane przez Smietniska, w dniu 07.04.2016 r., godz. 13.10
Kolejny problem z jakim sobie nie może poradzić Samorząd i Straż Miejska, to nielegalne wysypiska: Lasy w Lucynowie, wysypisko śmiecie na Latoszku (widoczne z trasy S8) jakie jest od wielu lat, kolejne wysypisko odpadów budowlanych niewiadomego powodzenia jest na tyłach ulicy Kolejowej (nawet ziemia przywieziona z innej budowy jest odpadem-Straż Miejska chyba tego nie wie), może będzie wiedział o tym nowy Powiatowy Nadzór Budowlany, bo poprzednik nie widział problemu i zaniechał działania, ale wkrótce takie zaniedbania będą surową karane.
Dodane przez Jodla, w dniu 07.04.2016 r., godz. 15.14
A zatem co robia odpowiedzialne sluzby wiedzac o takich smietniskach. Na tylach ulicy Kolejowej,wlasciciele nabytej bez przetargu posiadlosci ( ten watek tez nalezy wyjasnic) mimo nalozanej kary za wyciecie ogromu drzew takich jak sosny,jarzebiny,deby,czeremchy a co za tym idzie zniszczenie tez fauny,nadal bezkarnie nawieziono ziemie niewiadomego pochodzenia,co jak wiemy jest odpadem.Sprawe tez nalezy niezwlocznie i dokladnie przeanalizowac, gdyz za tym stoi ktos u wladzy i zezwala na takie barbarzenstwa. W ubieglym roku pan Marek Szulc spotkal sie z osobami chetnymi do dzialalnosci w fundacji Rybienko Lesne. Wlasciciele nabytego zalesionego terenu przybyli na to spotkanie z kobietami, ktore w wulgarny sposob zaklocaly to spotkanie. Widzimy zatem kto i o jakim morale tutaj w Wyszkowie czuje sie bezkarnym. Wyszkow jest miastem gdzie mieszka bardzo wielu madrych,uczciwych ludzi i czas najwyzszy wziac sie za te patologie,ktora probuje buta,chamstwem i cwaniactwem wymuszac i narzucac swoja bezkarnosc. Nie moze byc tak,ze niszczy sie ludzi madrych dla ktorych honor,prawosc i dobro jest celem najwyzszym. Skoro obowiazki wlodarzy przewyzszaja ich zdolnosci kierowaniem niech odejda,a inni na ich miejscach beda pracowac dla nas spoleczenstwa,a nie dla swoich portfeli.
Do Rybles ....
Dodane przez Marek Szulc-Rybienko Leśne, w dniu 07.04.2016 r., godz. 15.25
Zamiast pisać niemądre komentarze proponuję poświecić czas na samo dokształcenie się przez internet. Póki co udzielę panu paru informacji dlaczego spalanie odpadów zielonych i drewna jest szkodliwe dla zdrowia ludzkiego.Otóż dym czyli spaliny powstające w wyniku spalania w ognisku liści ,gałęzi itp. odpadów zielonych czy też w procesie spalania drewna w kominku/piecu zawiera węglowodory zwane benzopirenami .Te węglowodory pochłaniane przez organizm ludzki powodują zmiany genetyczne , są substancjami rakotwórczymi powodującymi choroby układu oddechowego i układu krązenia.Rocznie w Polsce z powodu zanieczyszczeń w powietrzu umiera około 50 tys ludzi- czyli jedna gmina wielkości Legionowa znika z powierzchni kraju.Dlatego też aby zmniejszyć ilość zgonów w Polsce spowodowanych zanieczyszczonym powietrzem ostatnio weszła w życie ustawa antysmogowa , a 2012 roku nowelizacja ustawy o gospodarce odpadami.Ta nowelizacja zabrania spalania odpadów zielonych w otwartym ogniu czyli ogniskach w sytaucji gdy istnieją zorganizowane przez władze samorządowe sposoby odbioru tych odpadów – w gminie Wyszków takim sposobem jest odbiór w punkcie do tego przeznaczonym.Wiele gmin w Polsce łącznie z Warszawą wprowadziło w gminnych regulaminach utrzymania porządku i czystości dodatkowo kategoryczny zakaz palenia odpadów zielonych w ogniskach dzięki temu zarówno dla mieszkańców jak straży miejskiej jest wszystko jasne i klarowne. Za niestosowanie się do tych przepisów prawa grożą kary finansowe.Pan się przyznaję,że rocznie spala parę furmanek tego typu odpadów jakimś wymyślonym przez siebie” sposobem” – spalanie jest spalaniem i nie ważne czy widać dym czy nie to z pana ogniska benzopireneny nie lecą do nieba tylko spadają na ziemię jako że są one cięższe od powietrza – wdycha je pan ,pana rodzina i dziesiątki innych ludzie.O skutkach tego procesu jest powyżej.Tak ,ma pan rację -drewno spalane w kominkach też generuje benzopireny – stąd np w Anglii zabronione jest montowanie kominków na drewno czy węgiel .Są albo elektryczne albo na gaz. Co do moich rzekomych konfliktów z sąsiadami – Każdy kto bezmyślnie wycina drzewa czy spala liście w Rybienku Leśnym musi się liczyć z tym ,że odwiedzi go straż miejska . Do tej pory wizyty te kończyły się pouczeniem sąsiadów , nikt nie został ukarany finansowo. Nic na to nie poradzę , że dla niektórych osób pouczenie jest obrazą.Rozumy i odpowiedzialny człowiek przyjmuje pouczenie i stosuje do przepisów prawa.
Dodane przez Leszek, w dniu 07.04.2016 r., godz. 15.30
Ten syf nawieziony na teren wycietego lasu Natura 2000, to zapewne odpady z innych budowli. Prosze o zainteresowanie sie tym tematem,Bo inaczej poprosimy TV.
Dodane przez NASZE RYBIENKO, w dniu 07.04.2016 r., godz. 19.04
KIEDYS RYBIENKO BYLO INNE... JESIENIA UNOSIL SIE ZAPACH PALONEGO IGLIWIA. NASZE DZIECI CHODZILY DO UKOCHANEJ TRÓJKI W DUŻYCH PIESZYCH GRUPACH. Wszyscy sie znali i szanowali.. Teraz jest INACZEJ. Z naszego Rybienka robi sie WARSZAFKA, ktora mądrość czerpie z INTERNETU i opowiada nam ze od palonych kolek umiera rocznie 50 tys ludzi. SZKODA
DO Marek Szulc-Rybienko Leśne,
Dodane przez Ja, w dniu 07.04.2016 r., godz. 20.57
Warszawiaku możesz zabronić w Warszawie jeździć samochodom, bo też trują. OD wiek wieków w przyrodzie powstawały pożary i powstają nadal IM TEŻ ZABROŃ. A ja jak będę chciał zjeść kiełbaski z patyka upieczone na ogniu ogniska to i tak sobie zrobię i tak . A sąsiadom tego wygadanego pania z warszafki proponuję zadzwońcie na straż miejską , policje że Was zatruwa benzopirenami z paleniska grila . Pozdrawiam smakoszy kiełbasek z ogniska i grila
Dodane przez do nasze rybienko, w dniu 07.04.2016 r., godz. 21.47
Skoro było tak pięknie ,to po co tylu mieszkańców Rybienka i Wyszkowa przeniosło się do tej -jak pogardliwie piszesz -Warszafki.Powinni siedzieć do dziś i wdychać smrodek z palonej ściółki.musisz zauważyć ,ze świat nieco się zmienił ,kiedyś było tu 30chałup ,a teraz trochę więcej.Od tych co przychodzą z zewnątrz można nauczyć się wiele dobrego ,wystarczy nie zamykać się w swojej struktrze plemiennej w samouwielbieniu i lokalnych ksenofobiach .A co by było,gdyby prawdziwym warszawiakom zaczęli przeszkadzać przjezdni z małych miast?
Dodane przez Pniatowskiego, w dniu 07.04.2016 r., godz. 21.57
Kolejne śmietnisko, szrotowisko i szczurowisko jest przy ulicy Poniatowskiego 5 w Rybienku Leśnym, czy Straż Miejska tego nie widzi, Panie Wysocki pracy trochę się Panu nazbierało.
Dodane przez Asia, w dniu 07.04.2016 r., godz. 22.03
Panie Szulc, bardzo ciekawe jest to, co Pan pisze. Chciałam tylko zauważyć, że nawet gdyby chciał ograniczyć spalanie, to i tak prąd w naszych domach mamy dzięki właśnie spalaniu. Z tego co wiem, nasza energetyka oparta jest na węglu. Widziałam też ciekawy materiał, który mówi, że nawet gdyby zlikwidować wszystkie te kopcące elektrownie, to i tak nie da się oczyścić powietrza ze spalin. Mowa była o non stop ziejących oparami wulkanach, różnych procesach zachodzących w przyrodzie oraz produkujących metan krowach. Jak widać nic nie jest takie proste, jak by się na początku wydawało. Pozdrawiam Pana i trzymam kciuki za Fundację oraz Pańskie działania.
Dodane przez Do Jodła, w dniu 07.04.2016 r., godz. 22.21
Sprawa a wlasciwie skandal z ulicy Kolejowej zostanie wkrótce wyjasniony a pomoże w tym CBA.Właściciele tego terenu już więcej niczego nie splądrują .Ja też byłem na spotkaniu w celu założenia stowarzyszenia przez pana Szulca i pamiętam histeryczne popisy drobnych cwaniaczków ,udających biznesmenów a szczególnie szóstej zony jednego z nich -dno.Skąd to się tu przywlokło i po co ?Uczciwych ludzi wystarczy w Rybienku i Wyszkowie ,żeby ochronić to,co warte ochrony musimy tylko być razem .
Dodane przez S., w dniu 07.04.2016 r., godz. 23.09
Do stowarzyszenia, czy fundacji nie musicie chyba brać ludzi z łapanki. Pan Marek sam może dotrzeć do tych, którzy widzą sens powołania takiej organizacji. Robienie jej ze spędu, tylko sparaliżuje jej działania. Należy działać z ludźmi, którzy chcą działać.
Do "Ja"
Dodane przez Marek Szulc-Rybienko Leśne, w dniu 08.04.2016 r., godz. 04.54
Nie wystarczy czytać napisane teksty - należy je jeszcze zrozumieć. Otóż to nie ja zabraniam palić gałęzi ,liści innych odpadów zielonych - tego zabrania obowiązujące w Polsce PRAWO.To ustawodawca wprowadza przepisy prawa a nie pojedynczy obywatel. Gdyby to był mój wymysł to czy burmistrz i rada miejska zobowiązałyby straż miejską do nakładania mandatów ? W Europie Zachodniej i USA od dawna istnieje zakaz palenia ognisk z wiadomych względów . Lubi pan jeść mięso upieczone na ognisku czy grilu - teraz już pan wie ,że oprócz tego mięsa połyka pan sporą dawkę benzopirenów, Na zdrowie !
do Pana Szulca - " Ta nowelizacja zabrania spalania odpadów zielonych w otwartym ogniu czyli ogniskach "
Dodane przez Rybles, w dniu 08.04.2016 r., godz. 09.14
1. ja pisalem o odpadach BRAZOWYCH a nie zielonych-suchutkich brazowych koleczkach 2. trawa zielona sie nie pali wogóle 3 zapomniałem w poprzednim wpisie o grilu - ten najbardziej przeszkadza sasiadom, jak czuję zapach karkoweczki to mnie skręca - od dziś dzwonie po straż ( proszę o parę informacji na temat szkodliwości pieczenia kielbasek , a przy okazji jakie węglowodory wydzielają sie przy opalaniu gazem) 4. mniemam że słusznie nie ma Pan kominka, nie opala gazem, nie robi grila, przy okazji porusza się rowerem, nie samochodem. 5.mnie w Rybienku jeżeli chodzi o relacje sasiedzkie najbardziej przeszkadzają wyjace po nocach psy, nie dajace spać przy otwartm oknie - są przepisy zabraniające zakłócania ciszy, to co mam dzwonić co noc po straż???
Dodane przez EkoGroszek, w dniu 08.04.2016 r., godz. 10.04
Panie Szulc, niech pan nie przesadza, bo sama kiełbaska, którą Pan pewnie jedynie gotuje zawiera mnóstwo polepszaczy, konserwantów itp. Żyjemy w Polsce nie w USA i oznajmiam panu, że każdy ma prawo rozpalić sobie czyste (suchy chrust, drewno, brykiet) ognisko w celu towarzyskim, kulinarnym. Dla lepszego efektu, warto czasem pomyśleć o zaproszeniu na kiełbaskę sąsiadów. Jestem też przeciwnikiem palenia ognisk w celu pozbywania się toksycznych śmieci. Na takie rzeczy zareaguję odpowiednio. I nie odpuszczę żadnemu strażnikowi, który chciałby zbagatelizować sprawę. Mam do dyspozycji wiele możliwości łącznie ze złożeniem skargi do organu prowadzącego oraz prokuratury.
Dodane przez Anonim, w dniu 08.04.2016 r., godz. 14.39
A prokuratura umorzy ze względu na niewielką szkodliwość społeczną czynu.
Dodane przez W, w dniu 08.04.2016 r., godz. 14.51
Umorzyć to może postępowanie przeciwko winowajcy, ale nie skargę na funkcjonariusza. Tę musi podjąć. I tak trzeba robić.
Dodane przez Szok!, w dniu 08.04.2016 r., godz. 15.23
Sąsiad spala śmieci, co jest niezaprzeczalnym łamaniem prawa, a komendant dopatruje się międzysąsiedzkich konfliktów na zupełnie innym poziomie? Jestem w szoku i nic więcej nie napiszę.
Dodane przez TD, w dniu 08.04.2016 r., godz. 15.30
Po publikacji na temat raportu Najwyższej Izby Kontroli dotyczącego wyłudzeń podatku VAT za rządów Platformy Obywatelskiej czytelnicy w komentarzach zaczęli informować o nowych faktach w związku ze sprawą. Zwrócili uwagę, że podczas gdy za rządów Tuska i Kopacz łapano jedynie „słupy”, a prawdziwi przestępcy gospodarczy pozostawali bezkarni, w zasadzie bez trudu można znaleźć i namierzyć osoby próbujące... sprzedać VAT...
Dodane przez Rybka do EkoGroszek, w dniu 08.04.2016 r., godz. 15.44
To gdzie byłeś do tej pory ,gdy ludzie od wiosny do pożnej jesieni palil wszystko co spadło z drzew.Nikt tu nie mówi o rozpaleniu rożna raz na jakiś czas,tylko o nieustannym truciu sąsiadów.Jak jesteś taki kozak to wykorzystaj tych wiele swoich możliwości dla dobra wspolnego i pomagaj chronić środowisko .Z drugiej, strony ,to gdzie są ci wszyscy miejscowi lekarze ,ci którzy najlepiej wiedza ile chorób powoduje zatrute powietrze ,dlaczego nikt z nich nie wypowiada sie na ten temat.Drodzy Państwo waszym zadaniem jest nie tylko leczyć,lecz także uczyć i zapobiegać szkodliwym przyzwyczajeniom .To powiniście robić jako lekarze i jako elita społeczeństwa ,taka jest zawsze rola inteligencji.Czy jeszcze o tym pamiętacie drodzy wyszkowscy lekarze ?
Dodane przez Rybka do Rybles, w dniu 08.04.2016 r., godz. 15.53
Jeśli przeszkadzają wyjące po sąsiedzku psy ,to jest na to jedna rada -zaprosić sąsiada razem z psami na dużego grilla ,tak kilka razy a na pewno pomoże,pozdrawiam .
do Rybka
Dodane przez Rybles, w dniu 08.04.2016 r., godz. 16.16
fajnie robić jaja, ale pewnie mieszkasz w bloku, wolę już ujadające psy niż smród kocich szczyn. W lecie nie można spać przy otwartym oknie - jak nie słyszałaś to sie nie wypowiadaj
Dodane przez Do Rybki, w dniu 08.04.2016 r., godz. 16.41
Czyżby chodziło ci o grylowane kiełbaski z psiego mięska, które jeszcze poprzedniej nocy szczekało?
Dodane przez Jodly, w dniu 08.04.2016 r., godz. 16.47
Prawda jest taka,ze narazeni jestesmy nie tylko z powodu spalania lisci czy trawy,ktore moze sa najmniej toksyczne,ale rowniez bombardowani jestemy zywnoscia,ktora to w najwiekszym stopniu przyczyna sie do schorzen nowotworowych. Wczesniej bylismy zatruwani sola przemyslowa,ktora dodawano do produkcji wedlin i o zgrozo sprawa zostala wyciszona nikt nie poniosl odpowiedzialnosci. Pytam sie zatem gdzie byly nasze sluzby sanitarne mysle. o Sanepidzie. Uwazam za cenna inicjatywe powolania fundacji Rybienko Lesne,gdzie pomyslodawca jest pan Marek Szulc.,do ktorej z pewnoscia beda chcieli nalezec mieszkancy,ktorym dobro I piekno Rybienka jest bardzo wazne. Wtedy cwaniaczki pasozytujace na niszczeniu przyrody i bezkarnosci w swoim skandalicznym dzialaniu jak rowniez ich opiekunowie przy wladzy poczuja bat na d.....Szacunek dla pana Marka Szulca i Jego inicjatywy wraz z pozdrowieniami.
Do Rybies
Dodane przez Rafal, w dniu 08.04.2016 r., godz. 17.06
Z pewnoscia nie jestes milosnikiem zwierzat,ale to Twoja sprawa. Chce tylko wyrazic swoje zdanie co do szczekajacych psow noca. Od bardzo dawna pies sluzyl i stawal w obronie swego pana. Wiadomo jakie sa teraz czasy,gdzie nawet policja na lamach prasy apeluje o czujnosc z powodu licznych kradziezy w domach,garazch,sprzetu z posesji ,samochodow. Przed zamiarem wlamania,gangi dlugo obserwuja i namierzaja nasza posiadlosc,wlasnie czesto to robia noca. I to wlasnie psy dzieki dobremu wechowi i wzrokowi informuja,ze ktos obcy znajduje sie w poblizu i stad to ich szczekanie. Nie jednokrotnie swoim alarmem uniemozliwoly dzialanie zlodziejom. W Rybienku Lesnym bylo sporo wlaman i kradziezy.
Do Marek Szulc
Dodane przez Ja, w dniu 08.04.2016 r., godz. 18.21
Widzisz jeden lubi kilbaski drugi warszawiaczek przywieźć śmieci do Wyszkowa i wyrzucić do śmietnika miejskiego. Dla mnie warszawiacy to udający wielkich panów cwaniaczki oderwani siła od pluga i przeflancowani do "stolycy" przyjeżdżający do Wyszkowa i okolic po zaopatrzenie nie potrafiący się kultularnie zachować. Taka jest brutalna prawda szczegól nie widoczna w dni targowe. A Tobie jak nie pasuje to nie jedz ,nie pij,nos maskę pgaz . Smacznego
Do Ja
Dodane przez Andrzej, w dniu 08.04.2016 r., godz. 21.34
A moze zdradzisz skad Ty pochodzisz. Bo komentarz w tym tonie jest nie elegancki. Poraza Cie prawosc i dazenie do wyeliminowania cwaniakow ,ktorzy aby zarobic pieniadze pojda na odrazajace w dzialaniu sposoby. To nie pan Marek Szulc wydal zarzadzenie zakazujace spalanie traw i lisci. Protestuj tam gdzie to zatwierdzono,a nie atakuj porzadnych ludzi..
do Andrzeja
Dodane przez Ja, w dniu 08.04.2016 r., godz. 23.33
z Wyszkowa a pan Szulc się czepia i taka jest moja reakcja na warszawiaczka cwaniaczka. Nie pasuje Rybienko Leśne niech zostanie w Warszawie , wącha spaliny i krzyczy o smogu. Jakoś cicho i w gazetach nie piszą o donoszeniu przez tego obywatela na spaliny, smog, plamy oleju na jezdniach w Warszawie nie mówiąc o brudzie i śmieciach w centrum. Smacznego panowie Marku , Andrzeju i inni broniący przyjezdnych , którzy zaśmiecają nam Wyszków.
Do Andrzeja
Dodane przez Ja, w dniu 08.04.2016 r., godz. 23.36
ktoś inny doniósł na ludzi, sąsiadów, którzy palili liście - jak taką osobę nazwać. Może dać mu Nobla za donoszenie?
Dodane przez NASZE RYBIENKO, w dniu 09.04.2016 r., godz. 08.27
Ciekawe ile razy domagajacy sie mandatów za wypalanie kolek przekroczyli 50 km/h. I co wtedy bylo, mandacik? Czy blaganie pana policjanta o upomnienie i pouczenie? Wtedy tez tak walczycie o mandaty?
do Rafał- jak można sie mylić pochopnie osadzajac ludzi
Dodane przez Rybles, w dniu 09.04.2016 r., godz. 09.59
w moim domu przewinęło sie kilkadziesiąt chomikow, swinek morskich, królików , papużek rożnego sortu.z ulicy przygarnelismy rasowego w 100% kundla doroslego i wielkiego , nogi mu sie rozkładały na 4 strony świata, miał 13 kleszczy, przygarneliśmy z lasu kotną kotkę, okociła się u nas jeszcze 4 razy zawszr po 4 kociaczki - zrobiles tyle dla bezdomnych zwierząt? i to nie ma nic wspólnego z wyjącymi wilczurami sąsiadów, zakladam, ze mieszkasz w bloczku, jak otworzysz okno w lipcu to nie ma tramwajów, autobusów, przejedzie kilka samochodów w nocy, a tu wyje całe Rybienko no chyba , że ja jestem dziwakiem co chce spać przy otwartym oknie spokojnie
do Pana Szulca - " Ta nowelizacja zabrania spalania odpadów zielonych w otwartym ogniu czyli ogniskach "
Dodane przez Rybles, w dniu 09.04.2016 r., godz. 10.09
naprowdził mnie pan na dobry trop- zbadam tę nowelizację i sprawdzę co to są ODPADY ZIELONE , na pewno nie suche igliwie i szyszeczki tak domniemywam. A Pan też niech się przyłozy i ustalimy wspolnie wykladnię ODPADÓW ZIELONYCH..........na temat wycinki sosen wielokrotnie pisałem - serce boli jak się patrzy co robią nowi mieszkańcy Rybienka - kupuje działke 800 m2 zdomkiemletniskowym, rozbiera domek , buduje rezydencjęi wycina 30-40 sosen , praktycznie wszystko w pień , pisałem wielokrotnie- JAK CI SOSNY PRZESZKADZAJĄ BUDUJ SIĘ NA SEROCKIEJ PUŁTUSKIEJ, czy gdzie indziej w szczerym polu tak na marginesie to ci nowi maja po 2 wilczury czy inne wielkie bestie wyjace po nocach.
Dodane przez Anonim, w dniu 09.04.2016 r., godz. 10.31
ZROBIĆ PODATEK VAT OD GAZU RÓWNY ZERO %.Natychmiast będzie czystsze powietrze.
Dodane przez MY doJa, w dniu 09.04.2016 r., godz. 11.34
Z Wyszkowa to ty nie jesteś,tylko z jakiejś zapyzialej dziury daleko stad.Dlatego zakompleksionyny bohaterze nienawidzisz innych ludzi ,inaczej myślących ,niezaleznych.Paskudnie obgadujesz warszawiaków,choc wcale ich nie znasz .Uczciwi ludzie ,takjak pan Marek podpisują się swoim nazwiskiem .Twoje komentarze to DONOSY bo wstydzisz się swojego nazwiska i tego kim jesteś.Myslisz,ze kasa zrobiona na wyłudzeniach VAT,nowa bryka ,szósta konkubina i co tam jeszcze masz dają ci prawo do szkalownia ludzi .Boisz się ,bo widzisz swój marny koniec a kazdy uczciwy człowiek to twój wrog.Powiedz prawdę czego boisz sie ty i twoi kolesie bo przecież nie tego ,że będziesz oddychać świeżym powietrzem .
Dodane przez swoj czlowiek, w dniu 09.04.2016 r., godz. 12.31
PODSUMUJE JESZCZE JEDNO w tej dyskusji. My tu mamy taka straz miejską ktora wlasnie czasem UPOMINA A NIE DAJE MANDATY. Czy warszawiakom sie to podoba czy nie. ANGLIE przywolujecie i ich przepisy? To przywolujcie tez ich dzialanie sluzb pozadkowych. Tam najpierw 10 razy Cie poucza i upomna zanim dadza mandat. DLATEGO JA TEGO PODEJSCIA STRAZNIKOW NIE KRYTYKUJE.!
Do my
Dodane przez Anonim, w dniu 09.04.2016 r., godz. 14.34
Przecztajcie swoj post i do ktorej grupy sie zaszeregujecie czy posiadaczy 11 konkubin ( bo zony nie potrafisz jeden z drugim uszanowac),wyludzaczy Vat czy moze do innej grupy flancy z dni targowych . Smacznego
Do Rybies
Dodane przez Rafal, w dniu 09.04.2016 r., godz. 15.14
Urosles w moich oczach za milosc do zwierzat i przepraszam ze tak pochopnie przypuszczalem,ze jest inaczej. Zgadzam sie z Toba co do bezkarnego (mysle ,ze za przyzwoleniem urzednikow ) wycinki drzew,na nowo zakupionych dzialkach. To barbarzenstwo powinno byc surowo karane. Zarowno urzednikow ktorzy akceptuja takie dzialania jak tez osoby dokonujace tego. Dlatego wielka nadzieja w panu Marku Szulc,aby dokonac powolania Fundacji Rybienko Lesne ktora prawnie przeciwdzialalaby takim niszczacym nature wycinkom. Komentarzami od Ja nie zawracajmy sobie glowy i lekcewazmy je ,wiadomo jest kto pisze. Rybienko zamieszkuja madrzy ludzie ,nasza jednosc jest sila.
Do komentarza z 11.34
Dodane przez Adam, w dniu 09.04.2016 r., godz. 15.31
Autor komentarza bezblednie scharakteryzowal osobe podajaca sie za Ja. Nie trudno domyslec sie czego Ja rozpaczliwie broni i stad jego nienawisc do kazdego,ktory nie jest z jego szemranej paczki. Nie moze pogodzic i rozumiec tego,ze sa ludzie uczciwi,ktorzy brzydza sie machlojkami,przekretami i bezprawiem. Takich patologi Rybienko nie potrzebuje. To co wiem to juz wiele razy zmienil miejsce zamieszkania,moze i to bedzie musial opuscic.
Dodane przez Anonim, w dniu 09.04.2016 r., godz. 15.38
Na przekrętach dorobić się majątku, kupić działkę na wsi w atrakcyjnym, cichim otoczeniu, pobudować willę, zamieszkać. Oczywiście całe otoczenie ma się dostosować do pana i władcy. W mojej miejscowości mamy podobny problem. Mieszkam na wsi, gdzie choduje się krowy. W polach niedaleko osady mieszczuchiy pobudowali domy i wzywają straż miejską na rolników, którzy składują obornik usuwany z obór. Oczywiście mieszczuchom ciągle śmierdzi, ale to oni przyszli do nas, nie my do nich.
Do adama
Dodane przez Ja, w dniu 09.04.2016 r., godz. 17.24
Machloje to wy warszawskie flancy probojecie kręcić . Należy za każdym zgłaszać straży miejskiej i policji próby wyrzucania śmieci do miejskich koszy, parkowania po warszawsku na trawnikach bo 20 mdalej parking pusty i wyzywanie za grzeczne zwrócenie uwagi TAKIE SĄ DZIAŁANIA WARSZAWSKICH FLANCY , niestety taka prawda.
Do Adasia
Dodane przez Anonim, w dniu 09.04.2016 r., godz. 18.34
Adam a Ty z Warszawy jesteś ze tak ich bronisz , prawda jest taka że nie ma większego cwaniaka nad Warszawiaka sami palić smiecic niszczyć zieleń to mogą Ale jak ktoś rozpali ognisko to be bo mu śmierdzi i związki chemi organicznej sie w powietrzu unosza.
Do Ja
Dodane przez Adam, w dniu 09.04.2016 r., godz. 20.04
Nie powinnismy ujednolicac,ze wszyscy z Warszawy postepuje tak jak napisales. Czesciowo masz racje bywaja i tacy I takich trzeba uczyc kultury. Jestem mieszkancem Rybienka Lesnego od bardz,bardzo dawna i z zalem musze przyznac,ze dzikie wysypiska sa tworzone przez ludzi tu mieszkajacych,takie jak chocby na Latoszku, czy na tylach ulicy Kolejowej,gdzie wlasciciele ktorzy nabyli w w dziwny,niezrozumialy sposob,w dodatku bez przetargu ten teren nie dosyc ,ze zdewastowali go wycinajac drzewa to jeszcze nawiezli nie wiadomego pochodzenia ziemie I odpady budowlane,lasy w Lucynowie tez sa zasmiecane,, Gdybysmy nie reagowali na glupote ,flejtuchostwo,bezprawie to ponosimy taka sama odpowiedzialnosc za biernosc. Nie ublizaj innym tylko jezeli masz sumienie,pomysl kim Ty jestes.
Dodane przez Zbyszek, w dniu 09.04.2016 r., godz. 20.25
Poruszono w komentarzach skandaliczna wycinke drzewostanu na tylach Kolejowej. Nie mozna dopuscic do tego,aby to winnym uszlo bezkarnie. Nalezy bacznie sledzic postepowanie. Oprocz tego widze inny wielki problem,Teren ten jak i Kolejowa sa terenami zalewowymi,a zatem nawiezienie tam ziemi i odpadow budowlanych z pewnoscia podnioslo jego powierzchnie. Gdyby nie daj Boze powodzi tak jak to mialo miejsce pare lat wstecz to woda zalalaby domy mieszkancow Kolejowej,bowiem poprzednio teren zalesiony byl znacznie nizszy od posesji mieszkancow i w ogromnej ilosci woda z powodzi byla tam lokalizowana,a tylko nie znacznie ucierpialy domy na Kolejowej. Zatem winni powinni dostac paragraf za swiadomie narazenie na niebezpieczenstwo z roznymi nie przewidzianymi skutkami. Ot coz moga narobic goscie zadni pieniedzy i bezmyslni urzednicy. Odpowiedzialnosc za to przedewszystkim osoby wydajace pozwolenie na terenie Natura 2000, urzednicy,ktorzy powinni czuwac nad pracami I jeszcze ciekawe kto robil wczesniej operat szacunkowy,powinien to zrobic lesnik.
do Ja
Dodane przez Anonim, w dniu 09.04.2016 r., godz. 20.26
Warszawska "flanca" kupując i zlecając usługi w Wyszkowie,daje pracę mieszkańcom miasta Wyszkowa.Musisz być z pisu bo wszystkich krytykujesz.
Dodane przez Krzysztof Sol, w dniu 09.04.2016 r., godz. 21.35
Prawdziwym problemem jest to, że bardzo ciężko dodzwonić się na wyszkowską straż miejską. Jakiś czas temu próbowałem to zrobić korzystając z dwóch numerów. Nikt jednak nie raczył podnieść słuchawki. w sumie wygodne podejście. Mnie zniechęciło skutecznie. Może i Państwo mieli podobne problemy.
Dodane przez rybka do Zbyszka, w dniu 09.04.2016 r., godz. 21.58
Absolutna racja .Jeszcze teraz trzeba oskarżyć urzędników ,którzy podjęli się podpisywania takich decyzji.Ich nazwiska są znane.A gdyby nie daj Boże doszło do zalania domów na Kolejowej to wystąpić z pozwem zbiorowym o odszkodowania do urzędu a w procesach cywilnych do obecnych właścicieli zdewastowanego terenu.Leśnik w naszym lesie wyprawia co chce,też myśli że jest bezkarny,ale to wszystko do czasu.Pozdrawiam .
Anonim z 2620:
Dodane przez Ja, w dniu 09.04.2016 r., godz. 22.29
nie z pisu nie jestem nie byłem i nie mam zamiaru być po-wski donosicielu. Warszawiacy powinni pamiętać, że jak ich widzą takie mają o nich zdanie. Smacznej kiełbaski z ogniska z benzopirenami i innymi solami drogowymi dodawanymi do jedzenia i innymi świństwami zamiatacze pod dywan machlojek wam nie życzę .
Dodane przez Andrzej, w dniu 09.04.2016 r., godz. 23.01
I jest fajnie , Pan Adam Szczerba nawołuje do przestrzegania przepisów a co robi sam. A przepis jest taki cytuję''Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wyszków „Powstające na terenie nieruchomości odpady biodegradowalne powinny być gromadzone oddzielnie i kompostowane we własnym zakresie w sposób niepowodujący uciążliwości dla otoczenia. Odpady te mogą być także przekazywane jednostce wywozowej do obróbki w zakładzie itd'' koniec cytatu. Na początku odbierali i nie było problemów a teraz każą sobie wozić a nie pomyślą czy wszyscy maja czym wywozić , czy stać ich na dodatkowe koszty wywozu skoro raz już zapłacili za wywóz nieczystości. Zamiast bić pianę i udawać mądrego przywróćcie stary sprawdzony system. Drzewa chorują i liście trzeba palić, jest to forma zalecana dla ochrony pozostałego drzewostanu. A mandaty to niech SM sobie wystawi i zapozna się z obowiązującymi przepisami.
Dodane przez Rybka do Andrzeja, w dniu 10.04.2016 r., godz. 11.18
To,że nie masz albo nie chcesz mieć możliwości wywozu odpadów biodegradowalnych nie daje ci prawa do dewastacji środowiska.To też jest zapisane w reglaminie przez ciebie cytowanym.Spróbój zrobić coś dobrego i przypomnij władzy jej obowiązki ,możesz jako mieszkaniec miasta uczestniczyć w tworzeniu dobrego prawa i przestrzeganiu jego przepisów.Możesz wreszcie w następnych wyborach wybrać ludzi bardziej odpowiedzialnych a nie tych którzy boją się narazić sąsiadom i udają ,że problemów nie ma .Tymczasem za spalanie i trucie ludzi ,bezmyślną dewastację lasu będą mandaty i kary finansowe i na pewno nie będzie zbierał ich Pan Marek.
Dodane przez rybka, w dniu 10.04.2016 r., godz. 13.40
To nie las przyszedł do ludzi tylko ludzie do lasu .Wybudowali domy ,położyli hektary betonu,posiali hektary trawy,zapominajac że las ma swoje prawa.Trzeba było zamieszkać na łąkach,na polach daleko od lasu.Teraz koszą hektary trawników,Zbierają z chodników każdy listek ,wycinają w pień drzewa,bo tv nie odbiera albo ciemno w salonie.Są tacy ,którym przeszkadzalą drzewa stojące na ulicy bo czują się ich właścicielami i razem z urzędnikami i sołtysem wycinają piekne sosny.Czto nie jest paranoja za którą ma płacić miasto ?Zacznijcie myśleć a nie uzurpować sobie prawo do rujnowania środowiska dla swoich egoistycznych potrzeb .
Fundacja "Nasze Rybienko Leśne "
Dodane przez Marek Szulc-Rybienko Leśne, w dniu 10.04.2016 r., godz. 18.48
Fundacja „ Nasze Rybienko Leśne” jest w trakcie tworzenia - zakładamy ,że po przejściu niezbędnych formalności zacznie od lata funkcjonować.Cele tej organizacji są w zasadzie podobne do tych ,które przedstawiliśmy przy próbie powołania w ubiegłym roku stowarzyszenia.Będziemy się starali uchronić Rybienko Leśne od wszelkich pomysłów niszczących niepowtarzalny charakter tego miejsca.Rybienko Leśne ma swoją historię, klimat i spore walory rekreacyjne - stoi za nim idea przedwojennych inicjatorów stworzenia miasta ogrodu ,koncepcji jak na ówczesne czasy śmiałej i chyba z sukcesem realizowanej.Temu miejscu należy się szacunek ,bo na to zasługuje.Zaprzeczeniem tego jest na przykład to co zostało zrobione na tyłach ulicy Kolejowej,gdzie bierność urzędników i pazerność „developera „ stworzyły zdewastowaną pustynię.Mieszkańcy powinni mieć wpływ na podejmowane przez urzędników decyzje i uregulowania prawa miejscowego.Urzędnicy stworzyli regulacje dotyczące gospodarki leśnej na działkach prywatnych w sposób skandaliczny, absolutnie nie chroniące istniejący drzewostan.Podobnie jest w lesie państwowym gdzie leśnicy wycinają ile tylko się da.Będziemy się zdecydowanie przeciwstawiać wszelkim barbarzyńskim próbom ingerencji w środowisko .Domy powinny być budowane tak jak na to pozwala plan zagospodarowania przestrzennego a nie wg własnego uznania .Będziemy chronić Rybienko Leśne przed zakusami „developerów” liczących na szybki i łatwy zysk. Zapraszamy każdego mieszkańca ,któremu będą bliskie cele powoływanej fundacji do współpracy na zasadzie wolontariatu- im więcej ludzi będzie zaangażowanych w ten projekt tym więcej osiągniemy. Już teraz na etapie tworzenia fundacji można zgłaszać swoje uwagi,postulaty czy problemy na skrzynkę mailową : rybienkolesne@gmail.com.
Dodane przez ola, w dniu 10.04.2016 r., godz. 23.33
Czym zajmuje się wyszkowska Straż Miejska?
Dodane przez Jodla, w dniu 11.04.2016 r., godz. 00.47
Drzewostan na cmentarzu w Rybienku Lesnym niesamowicie zostal przerzedzony, pytanie zas za czyim pozwoleniem wycina sie tam drzewa. Nastepnych przyklad niszczenia przyrody,a warty zainteresowania.
straż miejska
Dodane przez `, w dniu 11.04.2016 r., godz. 09.24
Straż miejska istnieje sama dla siebie, samochód krąży po mieście w spacerowym tempie, nie reagując na nieprawidłowości, zaparkowane samochody na zakazach i pasach zieleni, nie jestem pewien czy za takie pieniądze jest sens utrzymywania w gminie takiej jednostki a przyjęcie zgłoszenia na interwencje graniczy z cudem.
Dodane przez Kazik z Sowińskiego, w dniu 11.04.2016 r., godz. 10.02
No właśnie, co jest priorytetem dla tej kontrowersyjnej formacji?
do ola
Dodane przez Zołza, w dniu 11.04.2016 r., godz. 11.00
Dowiedziała się co wyszkowska straż miejska robi, czy ma już zakaz drążenia niewygodnego dla burmistrza tematu? Lepiej skupić się na opozycji dla odwrócenia uwagi, ale czy dzięki temu problem braku efektywności zniknie?
Andrzej do Rybka
Dodane przez Andrzej, w dniu 11.04.2016 r., godz. 19.31
Rybka jesteś aktywna ale sensu mało. Czytaj kilka razy by zrozumieć , ja czytam raz i mi wystarczy. Ja nie pisałem o całkowitym spalaniu a tylko o zarażonych liściach jednocześnie proponowałem powrót do początku kiedy wszystkie odpady były przekazywane jednostce wywozowej. Kompost to smród , muchy , komary i to będzie nowa okazja do wzywania SM. Ja tak będę robił. Pierwsze rozwiązanie było najlepsze . Gmina powinna prowadzić kompostownie i finalny produkt za opłatą udostępniać działkowiczom.
przeczytalem 253 artykuły i nie ma zakazy palenia kolek , wręcz przeciwnie, zobowiazany jestem do ich recyklingu na miejscu- powstaje żyzny popiół
Dodane przez Rybles, w dniu 12.04.2016 r., godz. 09.01
USTAWAz dnia 14 grudnia 2012 r.o odpadach Art. 20. 1. Odpady, z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, w pierwszej kolejności poddaje się przetwarzaniu w miejscu ich powstania. 7.zakazuje się przetwarzania: 3)odpadów zielonych Art.18.1. 2.Odpady, których powstaniu nie udało się zapobiec, posiadacz odpadów w pierwszej kolejności jest obowiązany poddać odzyskowi. 3.Odzysk, o którym mowa w ust.2, polega w pierwszej kolejności na przygotowaniu odpadów przez ich posiadacza do ponownego użycia lub poddaniu recyklingowi, także tyle, może ktoś znajdzie ów zakaz.....
Dodane przez Sosnowska, w dniu 12.04.2016 r., godz. 09.09
Tyle śmieci dokoła, co robi straż? Wsadza nos w międzysąsiedzkie stosunki.
Dodane przez Rybka do Andrzeja, w dniu 12.04.2016 r., godz. 10.11
Może to ma i jakiś sens ,tylko gorzej z wprowadzeniem w życie.jesteś jednak człowiekiem bardzo aktywnym i pewnie będziesz próbował ,aż do skutku ,wprowadzić dobre rozwiązanie .Można sobie pogadać albo można tak jak Pan Szczerba próbować chronić środowisko Na ułomne prawo jest jedno rozwiązanie -zmienić je.Spróbuj .Zyczę sukcesu .
Dodane przez ela, w dniu 12.04.2016 r., godz. 11.54
Najbardziej mnie bolą parkujące na trawnikach auta. Po kliku razach robią się w nich błotniste koleiny i wygląda to później bardzo nieestetycznie. Dlaczego Straż miejska nic z tym nie robi?
Dodane przez Zener, w dniu 12.04.2016 r., godz. 14.46
Wiesz ola,Straz Miejska ma tyle zaangazowanie w prace za ktora bierze wynagrodzenie tak samo jak ty. Orlem nie jestes nie mowiac o twoijej przyzwoitosci i honorze. Krytykujesz innych sama nic nie znaczac. Moze profesjonalny psychoterapeuta nie znacznie mogl by ci pomoc. Myslalas o tym?
Andrzej do Rybki
Dodane przez Andrzej, w dniu 12.04.2016 r., godz. 16.32
Dziękuję, uwierz mi od tego są radni a administracyjnie to można to załatwić bardzo szybko . Jest jeden warunek trzeba to chcieć załatwić. Nasuwa się pytanie Kto odpowiada za gospodarkę śmieciami/ włączając odpady zielone itp./? Odpowiedź wszyscy znają Burmistrz i on powinien ten problem rozwiązać w ciągu krótkiego czasu i w sposób najbardziej wygodny dla mieszkańców. Pozdrawiam wszystkich.
Dodane przez Anonim, w dniu 12.04.2016 r., godz. 22.27
Zawsze dzielna i bojowa, bywa nasza straż ogniowa. Jaki rym dopasujemy do straży miejskiej?
NO TO CO
Dodane przez Anonim, w dniu 13.04.2016 r., godz. 11.24
Rym, cym, cym , o to chodzi?
Dodane przez Stefan, w dniu 13.04.2016 r., godz. 11.37
Straż Wysocka jak z Wąchocka.
Smog przy Straży Miejskiej
Dodane przez Anna, w dniu 13.04.2016 r., godz. 11.41
Spacerując często wieczorem ul. Geodetów, nie da się wogóle oddychać. Vis a vis Straży Miejskiej z komina domu wydobywa się śmierdząco-duszacy dym. Nie wiem czym Ci Państwo palą w piecu, ale środowisko zatruwają równo. Nikt nie reaguje ( nawet Straż Miejska), Nie zazdroszczę okolicznym mieszkańcom i stałym przechodniom którzy niemal codziennie muszą wdychać truciznę wydobywająca się z kominów. I to jest dużo większy problem niż jednorazowe spalanie np. liści.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta