Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 10 maja 2024 r., imieniny Antonina, Izydora



Szkoła bardziej atrakcyjna

(Zam: 14.12.2011 r., godz. 08.42)

Zespół Szkół nr 2 w Wyszkowie ma bogatszą bazę dydaktyczną. Nowo otwarte Centrum Myśli Kreatywnej oferuje uczniom możliwość zdobycia wielu umiejętności praktycznych, cennych na rynku pracy, rozwijanie zainteresowań.

W uroczystym otwarciu 6 grudnia wzięli udział pracownicy szkoły, dyrekcja i zaproszeni goście: starosta powiatu wyszkowskiego Bogdan Pągowski, wicestarosta Teresa Trzaska, przewodnicząca komisji oświaty w Starostwie Marzena Dyl, naczelnik wydziału oświaty Krzysztof Arbaszewski oraz pracownicy Starostwa, zaangażowani w realizację projektu „Atrakcyjna szkoła szansą na twój zawodowy debiut”, w ramach którego utworzono i wyposażono nową salę lekcyjną. Środki finansowe pochodziły z funduszy unijnych i samorządowych. Projekt obejmował m.in. kurs „Tworzenie stron internetowych wraz z grafiką komputerową i fotografią”, trwający dwa lata, w którym wzięło udział 132 uczniów.
Prowadzący uroczystość przywitali zebranych i przybliżyli cel powstania nowoczesnej pracowni. Jej otwarcia dokonali dyrektor Grażyna Kalinowska, Bogdan Pągowski i Marzena Dyl. Po prezentacji filmu zrealizowanego przy pomocy zakupionego sprzętu, którego bohaterami byli uczniowie, gości zaproszono do wykonania zadania za pomocą nowoczesnych tabletów, będących na wyposażeniu stanowisk w nowej pracowni.
Po części oficjalnej udano się na poczęstunek, przygotowany przez pracowników szkoły. Oprawę muzyczną zapewnił Szkolny Klub Piosenki Dromader z opiekunem Wojtkiem Karpińskim oraz szkolny zespół muzyczny The School Band z prowadzącym Ireneuszem Elwardem.
W Centrum Myśli Kreatywnej działa pięć kół zainteresowań, mających pobudzać kreatywność – w skład CMK wchodzą: Koło Młodych i Kreatywnych, Szkolne Miniprzedsiębiorstwo MENTOR, Szkolny Radiowęzeł SATURN, Koło fotograficzne PhotoGraphers, PRogress – Szkolne Centrum Public Relations. Szkolny Radiowęzeł funkcjonuje od 17 lat. Przekazuje informacje z życia szkoły oraz wspiera muzycznie inne koła zainteresowań i uroczystości szkolne, prowadzi szkolną listę przebojów oraz e-pocztę na życzenie, muzyczne dni tematyczne. PhotoGraphers rozwija pasje fotograficzne i daje wiedzę z dziedziny fotografii cyfrowej. Public Relations PRogress skupia się na budowie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym i budowaniu związków z rodzicami. Przez działania Public Relations szkoła chce dotrzeć do rodziców, pracowników szkoły, mediów, innych szkół, miejscowej społeczności, władz. MENTOR to firma uczniowska zajmująca się produkcją, usługami oraz sprzedażą artykułów okolicznościowych. Uczestnicy pogłębiają swoją wiedzę poprzez prowadzenie dokumentacji działalności finansowej (zakupu, sprzedaży, podatkowej księgi przychodów i rozchodów), projektują i wykonują produkty oraz zajmują się działalnością handlową.

E.E.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta