Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 19 marca 2024 r., imieniny Bogdana, Józefa



Niemcy niszczą polski transport

(Zam: 28.01.2015 r., godz. 11.44)

Rząd niemiecki wprowadzając jednostronne przepisy uderzył w polski sektor transportowy. Sektor jeden z najważniejszych dla gospodarki całego kraju i kluczowy dla naszego regionu. W Niemczech w życie weszły nowe przepisy dotyczące poziomu najniższego wynagrodzenia.

Tutaj pełna zgoda. Każdy kraj ma prawo zabezpieczyć godne warunki dla wszystkich pracowników zatrudnionych w tym kraju. Bardzo piękny pretekst na wypowiedzenie wojny polskim firmom transportowym. Nie ulega wątpliwości, że Niemcy mają prawo do takich decyzji w odniesieniu do niemieckich pracowników zatrudnionych w niemieckich firmach. Sprawa jednak poszła o krok dalej. Każdy kierowca przejeżdżający przez Niemcy będzie podlegał tym przepisom. Wprowadzono specjalne przepisy służące kontrolowaniu, a wręcz nękaniu kierowców przejeżdżających przez Niemcy choćby w tranzycie. Wprowadzone regulacje jednoznacznie uderzają w Polskę. Polski rząd podjął natychmiastową reakcję.
W ostatnich tygodniach prowadził rozmowy z górnikami na Śląsku. Wszyscy obserwowaliśmy ten spór. Nie wszyscy jednak mamy świadomość, że sektor transportowy w Polsce jest pięciokrotnie większy niż sektor górnictwa. Transportowcy mają pięciokrotnie większy wkład w dochód narodowy niż górnicy. Sektor transportowy stanowi dziś blisko jedną dziesiątą część naszej gospodarki. Uchwalone przepisy uderzają w jedność Unii Europejskiej opartej na swobodnym przepływie ludzi i kapitału. Niemiecki kapitał w Polsce ma się świetnie. Niemiecki kapitał kontroluje znaczną część polskiego handlu, bankowości i produkcji. Teraz nagle Niemcy czerpiący garściami z fundamentalnych praw europejskich próbują pozbawić tych praw Polaków. To bardzo zły sygnał! Już wcześniej Anglia próbowała ograniczyć prawa polskich pracowników na wyspach. Bardzo szybko wycofano się z tego pomysłu. Łatwo jest uderzyć w imigrantów z poziomu rządu. Niemcy i Anglicy pamiętajcie, że równie łatwo jest uderzyć w kapitał. Polski rząd bardzo zaangażował się w rozwiązanie tej sprawy. Premier Kopacz, wicepremier Piechociński spotkali się z unijnym komisarzem ds. rynku wewnętrznego. Bardzo szybko unijny komisarz Elżbieta Bieńkowska zareagowała na niemiecki atak na podwaliny Unii Europejskiej. Powstała koalicja jedenastu krajów, które pod przewodnictwem Polski złożyły stosowne protesty na najwyższych unijnych szczeblach. Zaplanowano cykl spotkań na najwyższym szczeblu między ministrami infrastruktury Polski i Niemiec. Podobne rozmowy odbędą się między polskim i niemieckim ministrem pracy.
Kompletnie zdumiewające są przepisy zmuszające kierowców do przedstawiania szczegółów swoich umów o pracę. Zawsze warto stać po stronie pracowników, bo ludzie muszą dobrze zarabiać. Trzeba jednak pamiętać, że systemy prawne są bardzo różne w krajach unijnych. Nie chodzi tutaj o wskazaną kwotę najniższego wynagrodzenia, ale głównym problemem są odmienne systemy prawne z każdych państw członkowskich. Płaca nominalna oznacza w każdym kraju coś innego. Niemcy zmuszają Polaków do prowadzenia dodatkowej księgowości za okres pobytu w tym kraju. To bardzo uciążliwe. My, Polacy nie poddamy się bez walki. Niemieckie ustawy uderzają w polską gospodarkę. Polski sejm nie ugnie się i również gotów jest odpowiedzieć podobnym działaniem. Na początek można uchwalić, że pracownicy niemieckich firm w Polsce muszą zarabiać tyle samo co polscy kierowcy w Niemczech. Sam już zleciłem napisanie projektu takiej ustawy. Zobaczymy jak wzrosną wtedy ceny w niemieckich marketach w Polsce i jak to wpłynie na ich dochody. Nie pozwolimy, aby wolność przepływu ludzi i kapitału w Unii Europejskiej została naruszona, szczególnie gdyby ograniczono tylko jedną stronę. Dla nas Polaków wolność i brak ograniczeń to wielka rzecz.

Bartłomiej BODIO poseł na SEJM RP

Komentarze

My Polacy nie poddajemy się bez walki, ale wy rządzący sprzedajecie się na lewo i prawo
Dodane przez Pies, w dniu 28.01.2015 r., godz. 13.34
Jeden z najwiekszych dla naszego regionu. Rejon wyszkowski w transporcie jest potentatem. Rząd podjął reakcję, tylko co ta natychmiastowa reakcja polskiego rządu dała panie posle? Pokazała jedynie gdzie ma nas cała ta unia z Niemcami, którym wszyscy wchodzicie w tyłki.
Dodane przez Jankiel, w dniu 28.01.2015 r., godz. 19.11
Już pan ratował Lasy Państwowe.
Do psa
Dodane przez Anonim, w dniu 29.01.2015 r., godz. 07.19
Zachód wyprzedał na polski rynek stare samochody, teraz rozwinie u siebie transport kołowy, zatrudni polskich kierowców. My się tylko przyglądamy i podziwiamy. Przecież oni widzą, że na tym można zarobić. Kierowcy muszą szukać pracy u zachodnich przewoźników.
Do posła
Dodane przez Anonim, w dniu 29.01.2015 r., godz. 08.27
Tego tylko brakuje, żeby zachód wycofał się z handlu w Polsce. Wszyscy pracownicy markietów i centrów handlowych pójdą na bezrobocie. Zlikwidują transport w Polsce, to u nich zmniejszy się bezrobocie, bo rozwinie się prodykcja samochodów cięzarowych. Kietowcy znajdą zatrudnienie, a jest ich u nas sporo
Dodane przez zmielony, w dniu 29.01.2015 r., godz. 09.51
Rząd i pan Bodio, przewodniczący komisji transportu, obudził się jak przepisy są od kilku miesięcy.Bardziej go interesowały związki partnerskie i turystyka międzyklubowa. Za taką politykę trzeba podziękować koalicji PO-PSL.
Dodane przez hajke, w dniu 29.01.2015 r., godz. 10.28
A tak szczrze, kiedy można się spodziewać efektów waszej pracy? Aż padnie połowa firm i za bezcen zostanie przejęty polski transport przez niemców. Wtedy oni sami postarają się o zniesienie swoich restrykcji, żeby Polakowi nie płacić tyle co swojemu. POwiedzą - chcieliście, to macie. Takie będą efekty waszych rządów. Zresztą jak zwykle.
Dodane przez Katarzyna, w dniu 29.01.2015 r., godz. 14.49
Panie pośle za późna ta reakcja, przecież o tym wiedzieliście już rok temu, więc tłumaczenie jest spóźnione.
Dodane przez Lodzia, w dniu 29.01.2015 r., godz. 18.52
Niemcy niszczą Polski transport, a rząd Polski całą resztę.
do czytelnika
Dodane przez olo, w dniu 29.01.2015 r., godz. 20.38
Powoli wszystmo w Polsce padnie. Tylko stanowiska rządowe i samorządowe pozostaną i najważniejsze jakieś złapać, a póżniej kilka lat mam was gdziś
Dodane przez abc, w dniu 30.01.2015 r., godz. 07.19
Niemcy będą robić wszystko, aby przejąć transport samochodowy. To dochodowy interes i spadnie u nich bezrobocie. Wschód nas nie chce, to oni na tym skorzystają.
Dodane przez Bolo, w dniu 31.01.2015 r., godz. 00.16
Już nasi coś wymyślą, aby ominąć przeszkodę. Być może kosztem wynagrodzenia kierowców.
Do Pana Posła Bodio
Dodane przez Jadwiga Ickiewicz, w dniu 31.01.2015 r., godz. 08.32
Czy może mi Pan powiedzieć dlaczego są dofinansowania unijne tylko na drogi w mieście Wyszków,a nie ma na drogi wiejskie?Przepraszam,że nie na temat,ale bardzo interesuje mnie ten temat(ponieważ dotyczy to mojej drogi w Sitnie).
Dodane przez qwe, w dniu 31.01.2015 r., godz. 08.34
Będzie okazja wystąpić o umorzenie podatku
Dodane przez Nie chce, w dniu 03.02.2015 r., godz. 10.52
Niemce zdążyli zniszczyć już polskie stocznie (w NRD) nie padła żadna. Niemce niszczą polskie kopalnie, u siebie otwierają nowe. Niemce wreszcie wzięli się za transport. Za rok uwolniony zostanie rynek sprzedaży polskiej ziemi obcokrajowcom. Niemce już zacierają ręce.
do Pana Bodio
Dodane przez Lodzia, w dniu 03.02.2015 r., godz. 11.48
Niech Pan nie biadoli tylko bierze się do roboty.w końcu jest Pan jednym z tych, którzy rządzą tym krajem.wszyscy za pisanie felietonow się wzieli, a jak Pokska była okradana tak jest dalej.najgorsze jest to, ze to swoi, przez nas wybierani ludzie kradną najwiecej, a resztę w obce ręce. Jak przed wyborami to co oni nie będą robili (kandydaci na poslow), a po wyborach tracą pamięć. Kto tam mysli o nas? Są tam tylko dla własnych korzyści, bo takim co chcą cos zrobić jest niewielu, i nie mają siły przebicia. To samo jest w naszym samorządzie lokalnym.eksperci "od siedmiu boleści".podniesie rękę 2 razy w miesiącu za ,albo przeciw i udaje inteligencję.
Nieznajomość realjów polskich bije po oczach !
Dodane przez sowa, w dniu 03.02.2015 r., godz. 14.46
Niemcy niszczą transport polski ? Ciekawa hipoteza ! Kto nakłada wysokie podatki niszczy swoją ojczyznę - tak mawiał Salomon ! Chłop pańszczyżniany obciążony był 30 % pańszczyzną do ściągnięcia , wraz z żoną , czyli 1 pracujący 15 %. Więc zapewne podnoszenie podatków to metoda najszybszego ,pasożytniczego i nic nie tworzącego ma więcej wspólnego ze stanem transportowców polskich. 70- 77% zabiera najbiedniejszemu budżet z jego dochodów Panie Pośle !
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 04.02.2015 r., godz. 11.50
Ciekawe jak reagowałby Pan Panie Pośle w sytuacji odwróconej, tzn. takiej, kiedy to Polska zbudowałaby na swoim terytorium podobną sieć dróg i autostrad jak mają dziś Niemcy, na dodatek nie pobierałaby grosza za ich użytkowanie, ale za to musiałaby się na dodatek zmagać z konkurencją zagranicznych firm transportowych stosujących ceny dampingowe z racji ponoszenia o wiele niższych kosztów na wynagrodzenia pracowników. Ciekaw jestem Pańskiej odpowiedzi.
Dodane przez AntyBox, w dniu 04.02.2015 r., godz. 13.45
Jak zwykle, jesteś żałosny Saksończyku
do Antyboxa
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 04.02.2015 r., godz. 14.53
masz coś do powiedzenia czy tylko te charakterystyczne dla ludzi twojego pokroju inwektywy?
Dodane przez AntyBox, w dniu 04.02.2015 r., godz. 15.52
Ty masz coś do POwiedzenia? To zmień forum, bo jedzie ci z ust śledziem.
Dodane przez Marek Eychler, w dniu 04.02.2015 r., godz. 18.41
Wiecie teraz dlaczego przerżnęliście kolejne wybory, a przerżniecie jeszcze z 10 razy? Właśnie dzięki takim prymitywom jak ten co tu do mnie szczeka.
Dodane przez osevatorre, w dniu 04.02.2015 r., godz. 18.54
A co z pana wyborami, czuje się pan wygranym? W czepku urodzony. Moim zdaniem PO tak samo jak PiS w tym mieście jest na równi pochyłej. Polecam artykuł pan Osęki.

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta