Menu górne

REKLAMA

  • Reklama
Dziś jest 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Sykstusa



Błędy podczas pozycjonowania stron

(Zam: 26.04.2019 r., godz. 14.12)

Pozycjonowanie jest nieodłącznym kompanem skutecznego marketingu strony. Bez dobrze wykonanego procesu, cały czas, który poświęcimy na rozwój naszej marki, będzie zmarnowany. Osoby, które po raz pierwszy mają styczność z pozycjonowaniem, często uważają, że jest to bardzo proste zadanie, które można wykonać w kilka godzin.

 
.

Gdy przychodzi moment, w którym warto zabrać się za czynną promocję witryny, okazuje się, że nie wszystko jest takie łatwe, jak się wydawało. Amatorzy pozycjonowania popełniają wiele błędów, które negatywnie wpływają także na wizerunek marki. Dlatego warto zapoznać się kilkoma podstawowymi problemami wynikającymi z nieumiejętnego pozycjonowania stron www.

Pierwszym zaniechaniem jest pominięcie optymalizacji strony przed pozycjonowaniem. Wśród osób, które nie posiadają odpowiedniej wiedzy na temat e-marketingu, istnieje teoria, że wystarczy, jeśli wybierzemy optymalizację albo pozycjonowanie. Jednak prawda jest inna, ponieważ bez połączenia tych dwóch ułamków, zamiast wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwania i zwiększenia ilości klientów, skończy się to fiaskiem. Jeśli strona nie jest właściwie przygotowana pod kątem, ogólnie mówiąc wizualnym, to nie będzie można z niej czerpać żadnych korzyści.

Drugim często spotykanym błędem jest nadmierna ilość słów kluczowych. W tej kwestii liczy się zasada: jakość nie ilość. Dlatego, gdy nasza witryna będzie się składać z samych fraz, które roboty Google mają wykorzystać do umieszczenia strony na samym szczycie wyników, to rezultat będzie odwrotny do tego, który oczekujemy. Witryna powinna być stworzona zarówno pod kątem Google’a, jak i zwykłych użytkowników, dlatego tak ważne jest seo. Obecnie roboty weryfikują umieszczane treści i jeśli wyłapią zbyt dużą ilość fraz kluczowych w jednym miejscu, to zamiast lepszych wyników nasza strona zostanie zapisana jako spam. Z tym wiąże się także nieumiejętny dobór odpowiednich słów.

Jeśli marka sprzedaje meble, to nie może być ona wyszukiwana po wpisaniu: tanie komputery, tylko, dlatego, że jest to jedna z najpopularniejszych fraz. Przez takie wybory wprowadzamy klientów w błąd, co przyczynia się do spadku popularności o czym można przeczytać na blogu. Ostatnim, bardzo powszechnym zabiegiem jest umieszczanie linków do strony w każdym miejscu w sieci. Takie praktyki na pewno nie zachęcą odbiorcy do skorzystania z oferowanych usług. Dodawanie odnośników na forach, które nie mają nic wspólnego z produktem dla właściciela firmy, często kończą się źle. Zamiast dobrej promocji strona zostaje oznaczona jako Spam.

Mimo że wiele agencji zwraca szczególną uwagę na powyższe błędy, to nadal można spotkać firmy, które oferują pozycjonowanie stron z użyciem właśnie takich praktyk. Aby się ich wystrzegać, nawet jeśli nie mamy dostatecznej wiedzy na ten temat, warto pamiętać o tych kilku faktach, które z pewnością pomogą w podjęciu właściwej decyzji podczas podpisywania umowy z rzetelną agencją.

Materiał Partnera

Napisz komentarz

Projekt witryny

Wykonanie: INFOSTRONY - Adam Podemski, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl , Poczta